The 2-Minute Rule for بیماری لوپوس قلبی

Wiki Article

عفونت ادراری و بهترین دارو برای عفونت ادراری در زنان و مردان

امیدوارم با اصلاح شیوه زندگی به طور صحیح ، این افراد بتوانند خطر ناشی از این بیماری را در آینده کاهش دهند. “

درد مفاصل به ویژه در مفاصل کوچک دست ‌ها و پاها شایع است. درد از یک مفصل به مفصل دیگر منتقل می شود و اغلب با عنوان حرکت باد بزنی توصیف می‌شود. درد و تورم مفصل ممکن است علائم اصلی در برخی از افراد باشد هر چند که این بیماری معمولا باعث آسیب دائمی و تغییر شکل مفاصل نمی‌شود.

نقص عملکرد کلیه‌ها: در بعضی بیماران، لوپوس باعث آسیب به کلیه می‌شود

به عنوان مثال پردنیزولون که می تواند: برای دوره های کوتاه مدت عوارضی مانند پرده جنب( پلوریس) یا پریکاردی استفاده شود.

همچنین از مکمل‌های روغن ماهی نیز می توانید استفاده کنید، اما مطمئن شوید که از روغن بدن ماهی استفاده کنید نه روغن کبد ماهی و یا مکمل ‌ها.

علائم بیماری لوپوس شامل: التهاب، ورم و آسیب به مفاصل، پوست، کلیه ها، خون، قلب و ریه ها می باشد.

آزمایش های بیشتر مانند آزمایش فیلتراسیون کلیه در صورت نیاز انجام می شود. ممکن است از افرادی که دارای ناهنجاری در آزمایش کلیه هستند، نمونه برداری انجام شود که دقیق ترین روش تشخیص میزان التهاب و آسیب کلیه ها است. شمارش سلول خون

حتی اگر استرس بر روی شرایط شما تاثیری نداشته باشد، اما استرس هیجانی می‌تواند باعث بدتر شدن آن شود. یاد بگیرید که چگونه هر گونه استرس را در زندگی خود مدیریت کنید. می توانید از تکنیک ‌های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن استفاده کنید و یا با خانواده و دوستان خود صحبت کنید. از گروه ‌های پشتیبانی نیز می توانید بهره ببرید.

برخی از این داروها شامل مواردی هستند که برای درمان حملات ناگهانی و فشار خون بالا استفاده می شوند.

بثورات پوستی یکی از علائمی است که در مبتلایان به لوپوس پوستی مشاهده می‌شود. این ضایعات که در چانه و بینی وجود دارند، با سوزش و خارش همراه هستند و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید باعث تشدید این ضایعات خواهد شد.

گاهی اوقات تحت اثر این بیماری، التهاباتی در مغز ایجاد می شود. که عوارض آن می تواند باعث سردرد، مشکلات بیماری لوپوس برای بارداری ذهنی مانند از دست دادن حافظه یا ضعیف شدن تمرکز، تشنج، مننژیت یا حتی کما شود.

اگر لوپوس دارید باید از قرص های پیشگیری از بارداری استفاده کنید که حاوی هورمون پروژسترون و مقدار کمی هورمون استروژن است و یا می توانید از روش‌های فیزیکی جلوگیری کننده از بارداری مانند کاندوم استفاده کنید. این کار به این دلیل است که هورمون استروژن به احتمال زیاد باعث تشدید بیماری می‌شود. اگر تحت درمان با داروهای استروئیدی هستید، باید از داروهای ضد بارداری مدروکسی پروژسترون استات که به صورت تزریقی تجویز می شود، اجتناب کنید.

غدد لنفاوی که در مجاورت عروق خونی متورم قرار دارند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

Report this wiki page